Thursday 17 August 2017

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Copenhagen Copenhague é um artigo em estrela. É um artigo de alta qualidade completo com mapas, fotos e ótimas informações. Copenhaga é uma cidade enorme com vários artigos distritais que contêm visitas turísticas, restaurantes, vida noturna e lista de hospedagem e veja cada um deles. Copenhaga (Danish. Kbenhavn) 1 é a capital da Dinamarca e o que um milhão de dinamarqueses chamam de casa. Esta amiga simpática de uma cidade é grande o suficiente para ser uma metrópole com compras, cultura e vida noturna por excelência, ainda assim pequeno o bastante para ser íntimo, seguro e fácil de navegar. Com vista para o estreito do resund com a Suécia a poucos minutos, é um elo cultural e geográfico entre a Europa continental ea Escandinávia. É aí que os velhos contos de fadas misturam-se com uma nova arquitetura e um design de classe mundial, onde o jazz quente combina com a eletrônica fria dos porões de Copenhague. Você sentirá que viu tudo em um dia, mas poderia continuar descobrindo mais por meses. Distritos editar Vista de Rundetrn Kbenhavn Christiania (casa de graffiti) Se entrar na cidade usando as rodovias, você não encontrará um sinal de limite de cidade dizendo Kbenhavn (Copenhague). Em vez disso, você verá Storkbenhavn, o que significa a Grande Copenhague. Enquanto a parte original de Copenhague está localizada em uma pequena área pela via fluvial entre a Zelândia e Amager - constituída por vários pequenos bairros com pelo menos 600 mil habitantes - Copenhague se estendeu em outras cidades desde que o Plano Finger foi implementado na sequência da Segunda Guerra Mundial. Hoje, estes são municípios distintivos, formando a área metropolitana da cidade com cerca de 2 milhões de habitantes. Uma exceção notável é Frederiksberg, um município independente com seu próprio prefeito e conselho municipal, localizado dentro de Copenhague. Os outros bairros em torno de Copenhague são os seguintes: Distritos em Copenhague Indre By (Inner City) Downtown, A cidade medieval - um lugar de muitos nomes, mas é o coração histórico de Copenhague, pontilhado de torres de igreja, edifícios históricos, estreitos Becos e excelentes estabelecimentos comerciais. Christianshavn (Christians Harbor) Originalmente estabelecido como um bairro da classe trabalhadora há 300 anos, agora é uma área próspera, notável por seus muitos canais. O Freetown de Christiania está situado na seção oriental de Christianshavn, juntamente com a antiga área naval, transformou-se na moda: Holmen. Vesterbro (Ponte Oeste) Este distrito evoluiu tremendamente nos últimos anos e agora é um dos lugares mais famosos para viver, com cafés e bares espalhados por sua principal artéria, Istedgade. Frederiksberg Uma pequena cidade que originalmente se formou em torno do castelo de Frederiksberg, esta área ainda é um município independente. Literalmente cercado pela cidade de Copenhague, preservou uma sensação única, conservadora e sofisticada. Nrrebro (Ponte do Norte) Uma das partes mais vibrantes de Copenhague, especialmente ao longo da artéria principal, Nrrebrogade, com uma mistura de imigrantes, estudantes e habitantes originais da classe trabalhadora Nrrebro. Sterbro (Ponte Oriental) Um bairro aconchegante ao norte do centro - menos vibrante que Nrrebro e Vesterbro, e menos pitoresco do que Frederiksberg. É o lar da famosa estátua da Pequena Sereia, a citadela Kastellet maravilhosamente preservada e numerosos cais para pequenas balsas e grandes navios de cruzeiro. A área a oeste da trilha do trem tornou-se muito popular entre as famílias jovens com crianças pequenas. Amager Uma vez um bastião da classe trabalhadora, esta ilha, com sua própria atmosfera distinta, está crescendo com um novo desenvolvimento. É a sede do aeroporto de Copenhague, localizado na cidade de Kastrup e, portanto, chamado Aeroporto Kastrup. Subúrbios do norte Uma visita a esses subúrbios verdes e Dyrehavsbakken, o parque de diversões mais antigo do mundo Frilandsmuseet, o maior museu ao ar livre do mundo ou canoagem pelo rio Mill, não deixará nenhuma dúvida de que este é um tipo de subúrbio completamente diferente. Muitas vezes, é conhecida coloquialmente pelos habitantes locais como o cinturão de whisky, devido aos seus freqüentadores freqüentemente bem colocados. Vestegnen Os subúrbios a oeste e ao sul da cidade, a poucas atrações além do bom museu de arte Arken, tem boas praias e oportunidades de acampamento. Compreenda editar editar História Se você tivesse abandonado Copenhague no século XI, você teria se encontrado olhando por uma aldeia de pesca tranquila e pequena, com um rebanho de gado preguiçoso olhando para você enquanto mastiga grama verde fresca dos prados ao redor da aldeia. Olhando para o leste, você veria uma série de pequenas ilhotas que protegem o pequeno porto de pesca do clima severo, na verdade, não é o pior lugar para fundar uma cidade. As primeiras contas escritas datam do século XII, quando um funcionário barbudo (ou um historiador de renome se você quiser) chamou Saxo Grammaticus rabiscou algumas linhas sobre o lugar. Portus Mercatorum, ele chamou, significando Merchants Harbor ou, no dinamarquês da época, Kbmannahavn. Desde então, evoluiu para o Kbenhavn no dinamarquês moderno, e o nome da cidade inglesa foi adaptado de seu nome de baixa alemã, Kopenhagen. Por volta de 1160 dC, o rei Valdemar entregou o controle da cidade ao arcebispo de Roskilde. Absalon, um dos personagens mais coloridos da Idade Média, é uma curiosa mistura de grande homem de igreja, estadista e guerreiro. Como a única cidade do país que não está sob o controle dos reis, Absalon viu que prosperou e erigiu um castelo no que é hoje Slotsholmen (os restos ainda são visíveis nas catacumbas sob o parlamento atual). Como homem de religião, ele também construiu uma grande igreja, e com as necessidades atendidas, Copenhague rapidamente ganhou importância como uma parada natural entre as duas cidades dinamarquesas mais importantes, a antiga capital real Roskilde e Lund na atual Suécia. Dotado de uma localização invejável nas margens do importante Estreito do resgate, ultrapassou lentamente, mas de forma constante, os antigos centros urbanos. O aumento de Copenhaga foi grandemente auxiliado por negociações empresariais com amigos e inimigos e com a pesca próspera, que proporcionou grande parte da Europa católica romana com arenque salgado para a Quaresma. Mas com a prosperidade vem a inveja e nos anos a seguir, Copenhague foi devastada e saqueada uma e outra vez, principalmente pela Liga Hanseática Alemã, que em um ponto destruiu completamente a cidade. Copenhaga maravilhosa Se você estiver se perguntando exatamente sobre o que é tão maravilhoso sobre Copenhague, o lema da cidade é retirado da canção de Frank Loesser, o Wonderful Copenhagen, apresentado no filme de 1952, Hans Christian Andersen. Sung por Danny Kaye é um pouco de evergreen, e não está acostumado com a atenção de Hollywood a cidade tem preso a isso desde então, o que também parece estar preso é a pronúncia, mas não escuta o velho Danny, o seu koh-pehn-HAY-gehn Não é koh-pehn-HAH-gehn. Mas, como uma fênix, Copenhague repetidamente nasceu das cinzas. Quando os dinamarqueses expulsaram o Papa durante a reforma, Roskilde perdeu sua importância como bispado romano e depois de assumir o controle da cidade vinte anos antes, o rei mudou sua residência para Copenhague. Não muito ansioso para ver sua nova capital destruída mais uma vez, reis sucessivos construíram fortificações maciças ao redor da cidade. Nada mais do que o rei Christian IV, que embarcou em uma fúria de construção que não só incluiu as muralhas ainda visíveis em grande parte da cidade, mas também muitos pontos de referência atuais como a Torre redonda e a bolsa de valores. Desde então, Copenhague foi assediado pelos suecos e, depois, bombardeou, foi incendiado e quase destruído pelo vice-almirante britânico Lord Nelson, que em uma das duas batalhas de Copenhague, respondeu famosamente à ordem de retirada dizendo que você sabe, Foley , Eu tenho apenas um olho. Eu tenho o direito de ficar cego às vezes, e então levantei o telescópio para o olho cego e elogiei, eu realmente não vejo o sinal. Mais uma vez, a cidade agitou suas lutas e a população cresceu durante a industrialização. Quando uma epidemia de cólera fez um bom trabalho de matar quase todos, não há espaço para, o rei finalmente admitiu que os canhões de longo alcance tornariam suas paredes restritivas irrelevantes e, assim, permitiu que a cidade crescesse para fora das muralhas agora antiquadas. Mas não demorou muito para que uma nova fortificação moderna fosse construída (conhecida como Vestvolden hoje), o que fez a cidade mais fortificada de Copenhague, na Europa, no final do século XIX. Depois de ter sido submetido a outra invasão durante a Segunda Guerra Mundial, toda a idéia de uma cidade fortificada foi jogada pela janela e substituída por um dos melhores exemplos de planejamento urbano em qualquer lugar do Plano Finger. Copenhague é uma das poucas cidades do mundo a elaborar um plano de crescimento a longo prazo e, em seguida, manter-se com isso, tente colocar sua mão sobre um mapa de Copenhague com a palmeira como centro da cidade e é bastante óbvio por que é chamado de plano de dedo . Apesar de ser o estoque de riso do país nos anos setenta e oitenta, quando os moradores ricos mudaram para os dedos, deixando para trás uma cidade em falência empobrecida, uma visita nos dias de hoje provará que a fênix aumentou mais uma vez. Orientação editar Copenhaga está localizado na margem oriental da ilha da Zelândia. O centro da cidade é cercado pelos distritos de Vesterbro, Nrrebro e Sterbro e o município independente de Frederiksberg, a oeste e a ilha de Amager, com o distrito Christianshavn, a leste. Climate edit Médias de Copenhague entre 1961-90 Copenhaga, como o resto da Dinamarca. Tem quatro estações distintas. O melhor momento para visitar é o período quente desde o início de maio até o final de agosto. A previsão do tempo atual pode ser verificada no site do Instituto Meteorologico Dinamarquês 2. Primavera. Enquanto um pouco arriscado, como ninguém sabe bem quando se instala, pode ser o melhor momento para visitar a cidade. No primeiro dia caloroso, geralmente no início de maio, os moradores saem da hibernação e se reúnem para as ruas da cidade, parques e cafés ao ar livre em uma verdadeira explosão de vida, aliviando que os invernos terríveis e escuros do país acabaram. Muitos habitantes locais consideram este o ponto alto do ano. Os verões em Copenhague geralmente são quentes com uma temperatura média de cerca de vinte graus, e os dias chegam a um máximo de 18 horas no dia 21 de junho. Se o tempo estiver muito quente, você pode pular em uma das piscinas livres nas águas do porto fresco perto do centro. O porto de Copenhague é muitas vezes considerado o muro marítimo mais limpo do mundo. A maioria dos eventos anuais de Copenhague são realizados durante junho e julho, e quando o sol está lá fora, há sempre vida nas ruas. O outono eo inverno têm um efeito profundo na cidade. A vibrante vida de verão se seca e as ruas ficam silenciosas, já que a maioria dos locais fica diretamente em casa do trabalho. É aqui que o conceito dinamarquês de higiene se instala, traduzindo-se grosseiramente em conforto. É a maneira local de lidar com os dias escuros curtos. Amigos e famílias se visitam para cozinhar em casa e conversas à luz de velas com música tranquila no aparelho de som. Na semana 42 os dinamarqueses têm um feriado de outono, com muitos eventos acontecendo, como a noite da cultura. O auge do inverno é dezembro, onde o Natal traz algum alívio aos curtos dias, com luzes e decorações em todos os lugares, nas ruas, nas lojas e nas janelas das pessoas. O Tivoli abre suas portas para os mercados de Natal, e a maioria dos dinamarqueses faz rampage, com os almoços de natal dinamarqueses e tradicionais, com trabalho e família. As pessoas editam O atual dia de Copenhague é o lar de cerca de 600 mil pessoas, cerca de 80 dos quais são de ascendência dinamarquesa. Cerca de 15 por cento da população é composta por imigrantes, ou descendentes de imigrantes recentes, de cerca de 20 nacionalidades em todo o mundo, incluindo turcos, paquistaneses e iraquianos. O povo de Copenhague tende a ser liberal, não religioso (24 dos dinamarqueses são ateus e muitos mais geralmente não estão preocupados com a questão da religião) e muito tradicionais. Enquanto alguns visitantes podem sentir que os locais são reservados (especialmente durante os meses de inverno), os viajantes geralmente acham que os dinamarqueses são amigáveis, úteis e complacentes. Festivais e celebrações baseados em torno do calendário cristão são comuns, embora festivais para feriados exclusivamente dinamarqueses sejam comuns também. Fastelavn é um festival de crianças, semelhante ao Halloween, onde as crianças se vestem e transportam recipientes para preencher com deleites. Muitas casas e empresas colocam velas em suas janelas para celebrar a libertação de Denmarks da ocupação alemã no final da Segunda Guerra Mundial, em 4 de maio. Em junho, St. Johns Eve é uma noite para jantar com famílias e participar de fogueiras em locais na cidade. Todo o mês de dezembro é dedicado ao Natal em toda a Dinamarca, especialmente em Copenhague. As ruas são decoradas, as árvores são cobertas de luzes e eventos e atividades ocorrem ao longo do mês. Agradecimentos e agradecimentos são importantes no dia a dia em Copenhague. Ser o melhor falante de inglês não nativo do mundo significa que você não terá muito problema em se comunicar com os dinamarqueses, mas os visitantes podem querer aprender algumas palavras em dinamarquês para expressar gratidão. Por exemplo, tak and mange tak significa obrigado amp muito obrigado. A bicicleta é também uma parte essencial da cultura Copenhague. Mais de metade dos habitantes da cidade viajam de bicicleta todos os dias, independentemente do clima. A cidade abordou uma série de projetos de melhoria cívica e agora é considerada uma das cidades mais amigáveis ​​com a bicicleta no mundo. Provavelmente, um dos residentes mais famosos de Copenhague teve um impacto em muitos visitantes quando eram crianças. Os contos de fadas de Hans Christian Andersen viajaram pelo mundo, evoluindo e sendo absorvidos pela cultura global. Quando adolescente, Andersen mudou-se para Copenhague, onde viveu a vida, se apaixonando por mulheres inatingíveis e escrevendo histórias que eventualmente seriam traduzidas para 125 línguas diferentes. Há vários museus, alguns interativos, dedicados a H. C. Andersen em Copenhague. Outros famosos Copenhageners incluem Niehls Bohr, que recebeu o Prêmio Nobel de Física por seu trabalho em estruturas atômicas e mecânica quântica, e Soren Kierkegaard, conhecido como o avô do existencialismo. A edição de informações turísticas A agência oficial de turismo da Copenhaga é o maravilhoso Copenhagen Copenhagen agora mesmo. Vesterbrogade 4A (Em frente à entrada principal de Tivolis, perto da estação central), 45 70 22 24 42 (touristinfowoco. dk. Fax. 45 70 22 24 52), 3. Jan-Abr MF 9 AM-4PM, Sa 9 AM-2PM May - Junho M-Sa 9 AM-6PM Julho-Ago M-Sa 9 AM-8PM, Su 10 AM-6PM Sep M-Sa 9 AM-6PM Out-Dec MF 9 AM-4PM, Sa 9 AM-2PM. 160edit Editar por avião editar Copenhague Kastrup Airport 4 (CPH) no Amager é o centro da maior transportadora internacional Scandinavias SAS Scandinavian Airlines 5. O Aeroporto de Kastrup, de forma consistente, obtém altas notas para design e função, este é um lugar muito mais agradável para o trânsito do que , Por exemplo, Londres Heathrow ou Frankfurt e várias companhias aéreas operam rotas intercontinentais diretas para Copenhague, incluindo a Air Canada, Delta, Egypt Air, PIA, Qatar Airways, Thai, Singapore Airlines e United Airlines. As linhas de check-in podem ficar longas durante as horas de pico no entanto, portanto, assegure-se de alocar o tempo extra no verão. Os contadores de check-in de autoatendimento estão disponíveis, o que pode reduzir os tempos de espera. Demora 12 minutos por trem principal para chegar de Kastrup (Kbenhavns Lufthavn, estação Kastrup) para a Estação Central (Hovedbanegrden, abreviado Kbenhavn H) no centro da cidade. Você precisa de um bilhete para três zonas, que custa 36 Kr para uma viagem única e válida por 75 minutos a partir do momento da compra. Os bilhetes de comboio podem ser comprados de uma das máquinas automáticas de venda automática ou do balcão localizado no átrio do Terminal 3 diretamente sobre as plataformas ferroviárias, existem elevadores e travoladores entre as plataformas e o Terminal 3. O Metro 9 de Copenhague também conecta Kastrup com o centro de Copenhague , Com trens saindo a cada quatro minutos durante o dia e a cada quinze minutos da noite, levando catorze minutos para o centro da cidade (pelo mesmo bilhete e preço de 36,00 Kr). Se você quiser ir para Copenhagen City ou Frederiksberg, você deveria entrar no metro. Se você quiser ir para a Estação Central de Copenhague ou para a parte ocidental da cidade de Copenhague, é melhor tirar o trem. A estação de metrô do aeroporto está localizada na ponta norte do Terminal 3 (passa os elevadores e travoladores para as plataformas de trem) e é coberta pelo telhado do terminal. Há outra estação de metro chamada Kastrup, que não tem nada a ver com o aeroporto, exceto que é relativamente próximo. Para mais detalhes, veja este assunto sob o distrito Amager. Considere o aeroporto de Sturup (MMX) em Malm. A Suécia também está a apenas 40 minutos de ônibus do centro de Malm, e a partir daqui 30 minutos de trem até a Estação Central de Copenhague. Wizzair 10 de Budapeste. Gdansk. Katowice. E Warszawa e algumas companhias aéreas domésticas geralmente oferecem vôos baratos para outras cidades suecas. Há um ônibus diário direto pelo Grhundbus (graahundbus. dk7-besk. htm) que coincide com os horários da Ryanair. Para outras companhias aéreas (diferentes horários de chegada e de partida), suas outras opções são: p-airbus e neptunbus. dken. Considere o preço da transferência, já que a maioria dos destinos de baixo custo servidos no Sturup também estão disponíveis no aeroporto de Kastrup. De trem editar Trem de espera na estação central de Copenhague As ligações entre a capital e o resto do país são frequentes e excelentes. Há vários trens cada hora para Malm e para além de Lund e Gotemburgo. Há 12 conexões diárias nos dias úteis para Estocolmo. Mais serviços de trem existem na direção de Karlskrona e Kalmar. Existem seis conexões rápidas para Hamburgo e uma para Berlim. Do resto das conexões da Dinamarca são freqüentes e numerosas. Na Jutlândia, vários ramos ferroviários de Aarhus Aalborg no Norte, Struer no noroeste, Esbjerg ao oeste, e finalmente Snderborg no sul se reúnem em Fredericia. Onde se conectam a uma linha principal com até quatro comboios interurbanos por hora, divididos em trens expressos e interurbanos, que atravessam Funen antes de atravessar o Great Belt (Storeblt). A partir daí, ele atinge o comprimento da Zelândia antes de terminar na estação central de Copenhagens. Se você está indo na direção inversa sem uma reserva de assento, tenha em atenção que o trem geralmente é quebrado em Fredericia para servir os diferentes ramos, então, se você não tem reserva de lugares, é uma má idéia simplesmente escolher um transporte aleatório em Copenhague. Todos os trens de correia cruzada são operados pela DSB (Danish State Railways 11). Da ilha de Bornholm. Um ferry de alta velocidade desloca os passageiros para a Ystad na Suécia. Onde o trem IC-Bornholm aguarda a balsa para transportar os passageiros para o trecho final para Copenhague, toda a viagem leva pouco mais de três horas, e um bilhete de ferrytrain combinado de sentido único irá retornar 245 Kr. Através do estreito do resundo na Suécia. O resgate de 12 trens sai de várias cidades do sul da Suécia. E via Lund e Malm atravessam o restrito link fixo para Copenhague, com uma parada no aeroporto. O tempo de viagem de Malm para a estação central é de 35 minutos e os trens funcionam a cada dez minutos o dia todo neste trecho e a cada hora durante a noite. Um bilhete de ida entre Malm e Copenhague é de 107 Kr. Swedish Railways 13 opera até oito comboios express X2000 de Estocolmo todos os dias (5 horas). Uma mudança fácil em Malm quase dobra esse número e também lhe dá a opção de uma conexão de trem noturno. Para a Europa continental. Os circuitos alemães InterCityExpress (ICE) e EuroCity (EC) dinamarqueses conectam Hamburgo com Copenhaga, até seis vezes por dia, dois desses trens são dirigidos diretamente de Berlim diariamente. A tarifa base é 46 de Berlim e 33 de Hamburgo. Em ônibus editar A ponte de resote de oito quilômetros que levam a Malm na Suécia Os ônibus entre Jutland e Copenhague são apenas marginalmente mais baratos do que o trem, embora haja descontos consideráveis ​​oferecidos pela M-Th. Os ônibus internacionais, por outro lado, oferecem preços consideravelmente mais baixos do que o trem. O que, no entanto, foi priorizado politicamente, e Copenhague, portanto, ainda não possui um terminal de ônibus interurbano. A maioria dos ônibus internacionais param em algum lugar da Estação Central (geralmente ao lado de DGI-byen), mas não se esqueça de verificar a localização exata quando você compra seu ingresso. Os ônibus de longa distância domésticos terminam principalmente em Toftegrds Plads, perto da estação de Valby, no distrito de Vesterbro. Do ônibus Jutlandia número 888 liga Copenhague com Aarhus e Aalborg várias vezes por dia. O tempo de viagem é de cinco horas e quinze minutos de Aalborg. Na Zelândia há paradas adicionais em Holbk e Roskilde. A linha 882 corre entre Copenhague e Fjerritslev, no noroeste da Jutlândia, uma vez por dia. Os links da Escandinávia são bastante frequentes e muito econômicos em relação ao trem. A maioria dos ônibus chega e sai da DGI Byen, perto do viaduto sul da estação central. Os passageiros geralmente são incentivados a comprar ingressos on-line, mas os ingressos também podem ser comprados no balcão de informações turísticas Copenhagen Right Now perto da estação central. No inverno (dez de abril) Fjllexpressen 15 esquiadores de whisks entre Copenhague e as estâncias de esqui suecas. Ao reservar on-line, é útil saber que Copenhagen é chamado de Kpenhamn em sueco. Ir de ônibus. 45 33 23 54 20 (infogobybus. se), 16. M-F 7:30 AM-6PM, Sa 7:30 AM-5PM, Su 9 AM-6PM. Oslo (8 horas) através de Gotemburgo (4 horas) 225 Kr, linha 300. 160edit Grhundbus. 17. Operador local Greyhound Bus com várias conexões diárias para Malm e uma vez por dia para Malm Airport. Também trabalha com parceiros em outros lugares da Europa. 160edit Swebus Express. 46 0771-218 218 (infoswebusexpress. se), 18. M-F 8 AM-6PM, Sa 9 AM-3PM, Su 9 AM-6PM. Oslo (9 horas) através de Gotemburgo (5 horas) 300 SEK, linha 820 Estocolmo (9 horas) via Jonkping (4 h) Desde a Europa, existem várias empresas de ônibus que oferecem muitas conexões diárias da Alemanha, muitas vezes a preços muito competitivos, a maioria corre por via As balsas de Rdby para Puttgarden ou Gedser para Rostock. Muitos desses serviços, especialmente se dirigidos para os pontos leste, como Berlim, são consideravelmente mais rápidos do que as melhores conexões de trem. A maioria desses ônibus pára perto da DGI byen na Ingerslevsgade. Swebus Express. 45 80 70 33 00 (infoswebusexpress. se), 19. M-F 8 AM-6PM, Sa 9 AM-3PM, Sáb 9 AM-6PM. Bilhetes vendidos no balcão central de informações turísticas. Esta empresa não permite bicicletas a bordo de seus treinadores. Berlim (7 horas) via Rostock (4 horas) 450 SEK, linha 902. 160edit 20. Berolina. 30 88568030 (infoberolina-berlin), 21. (Grhundbus 45 44 68 44 00, 22 na Dinamarca) Os ingressos são vendidos no ônibus, mas recomenda-se reserva antecipada. Esta empresa não permite as bicicletas a bordo de seus treinadores. Berlim (8 horas) via Rostock (4 horas) 300 Kr (40), linha E55. 160 em 23. Eurolines. Halmtorvet 5. 45 33 88 70 00. 24. Diariamente 9 AM-5PM. Os ingressos são vendidos em seu escritório ou on-line, em Hamburgo existem ônibus de conexão para Amsterdã e Paris. Esta empresa não permite bicicletas a bordo de seus treinadores 25. A maioria dos serviços fora da Dinamarca tem plugues 230v e WiFi está disponível na Alemanha. Berlim (7 horas) 300 Kr, linha 260R Hamburgo (6 horas) via Lbeck (5 horas) 300 Kr, linha 210. 160edit Bohemian Lines. 420 416 810 054 (infobohemianlines. cz), 26. Diariamente 8 AM-8PM. Somente o operador que dá as boas vindas a Berlim e em breve por uma pequena taxa, reserve com antecedência. Praga (13 horas, duas vezes por semana, através de Berlim, e em diante para Brno) 1450 CZK (55). 160ei Autoprevoz. 387 51 317 333 (infoautoprevoz. org), 27. Banja Luka (25 horas, duas vezes por semana) 300 BAM (150) 160edit Toptourist. 45 48 25 38 37 (infotoptourist. dk), 28. Os bilhetes podem ser pagos no ônibus, mas recomenda-se reserva antecipada e pagamento. Sarajevo via Salzburgo (duas vezes por semana) O ferry de Oslo atracou no terminal DFDS no distrito de sterbro De e para a Polônia há uma série de diferentes companhias de ônibus cada uma com algumas partidas programadas semanalmente. Infelizmente, o mercado é muito fluido e as rotas e os operadores tendem a mudar rapidamente. Experimente o Báltico Bus 29 para conexões duas vezes por semana com o Gdask (25h30m). Agat 30 oferece quatro viagens de ida e volta entre Copenhague e Katowice (20 horas) no sul da Polônia e Eurobus 31 para conexões com Varsóvia (20 horas por Hamburgo) uma vez por semana. Se alguma dessas empresas fechou, tente pesquisar alternativas, pois há uma boa chance de outra pessoa ter tomado o controle do tráfego. Por ferry ou navio de cruzeiro editar Ferry de Kbenhavn de e para a Dinamarca Ferries entre Copenhague e Oslo. Noruega (16 horas, diariamente DFDS 32). O terminal de ferry novo de Copenhaga está perto da estação de Nordhavn no distrito de sterbro e os ônibus especiais (linha E20), cronometrados com as balsas, correm entre o terminal e a praça Kongens Nytorv no centro da cidade. O serviço anterior a winoujcie na Polônia foi recentemente aposentado, mas ainda é possível pegar uma balsa de Ystad a cerca de uma hora de carro de Copenhague (número de pedágio incluído no bilhete) ou pelo trem 4,59 IC Bornholm. DFDS Seaways já não dirige uma balsa da Inglaterra para a Dinamarca. Se você está chegando sob sua própria vela, Copenhague tem várias marinas, a maior das quais é Svanemllehavnen 33. Não há lugares reservados para visitante, mas quase sempre é possível encontrar um com um sinal verde. Taxa diária: 75-120 Kr. Copenhague também é um porto de escala muito popular para os grandes cruzeiros que visitam o Mar Báltico e os fiordes noruegueses. Mais de um milhão de passageiros e membros da tripulação visitam Copenhague por seu porto a cada ano. Os navios de cruzeiro costumam encaixar no porto de Copenhague no Langelinie Pier ou no Frihavnen (Freeport), ambos localizados no distrito de sterbro, a norte da estátua da Pequena Sereia (cerca de 10 minutos a pé de Langelinie) e cerca de três milhas a norte do centro da cidade (Por exemplo, Tivoli Gardens). Nos dias de semana, o ônibus público 26 (24 kr) presta serviços de manutenção ao porto a cada 20 minutos, e o passeio na cidade leva cerca de 40 minutos. Aqui está um Guia de Porto 2012 muito útil para Copenhagen34. Transmita-se Mapa do S-train (sans Metro) na área de Copenhague, a partir de dezembro de 2011 (atual) Mapa das linhas de ônibus do porto nos canais e habere interior, com distritos marcados em segundo plano (pré outubro de 2011, não atual ) Os dois grandes hubs são Estação Central (da: HovedbanegrdenKbenhavn H) com trens S, trens interurbanos e ônibus, e Nrreport Station com trens S, metro, trens regionais e ônibus. As viagens de comboio, ônibus e metrô podem ser agendadas eletronicamente através de journeyplanner. dk 35. Ingressos e sistema de zona editar Todos os transportes públicos em Copenhague, bem como o resto do país, operam em um sistema de zona. O bilhete mais pequeno é o bilhete de duas zonas que custa 24 Kr para adultos (12 Kr para crianças menores de dezesseis anos), e pode ser comprado de bilheteiras, máquinas de venda automática e motoristas de ônibus. Você também pode comprar ingressos no aplicativo móvel Mobilbilletter Hoverstaden, disponível tanto na AppStore quanto no Google Play. Duas crianças menores de onze anos podem viajar gratuitamente com um adulto pagante. Ele permite que você viaje em torno de Copenhague em duas zonas (a zona onde marcou ou comprou o ingresso mais uma zona adjacente) por uma hora. Você pode alternar livremente entre todos os trens, metrô e ônibus dentro desta hora, desde que sua última viagem comece antes do tempo acabar (seu ingresso será timestamped em intervalos de quinze minutos). O alcance de uma única zona pode ser aproximadamente traduzido para cerca de sete minutos no metrô ou quinze minutos em um ônibus, mas sempre verifique os mapas de zona nas estações, algumas estações estão mais próximas das fronteiras da zona do que outras. Pergunte aos locais se for necessária ajuda, pois o sistema de zona pode ser complexo para os visitantes. Os ônibus noturnos trabalham a noite toda (1 AM-5AM diariamente) e o preço do ingresso é o mesmo durante o dia. Você também pode comprar um pass City para ter uso ilimitado do transporte público dentro das zonas 1-4. Os preços são 8040 Kr por 24 horas e 200100 Kr por 72 horas (adultchild) 36. A partir de 130 Kr. Em alternativa, compre um Copenhagen Card 37, que oferece transporte gratuito em toda a região e acesso gratuito a 60 museus e locais de interesse. O cartão custa 229 Kr por 24 horas, 459 Kr por 72 horas. Note que nos domingos e segundas-feiras, muitos museus são livres ou fechados, possivelmente tornando o cartão de menor valor naqueles dias. Para trens regionais, S-tog e Metro, um ingresso deve ser comprado antes de embarcar nos trens. Para ônibus, os ingressos podem ser comprados pelo motorista. Caso contrário, você pode comprar os bilhetes nas máquinas ou no aplicativo. A multa para viajar sem um ingresso válido é de 750 Kr (600 Kr para ônibus) e os controladores de bilhetes são comuns em trens S, comboios regionais e Metro. Mais informações sobre preços e bilhetes na movia 38. Os dinamarqueses costumam usar o Rejsekort 39 para viajar. O cartão custa DKK 80 e você precisa adicionar crédito no cartão antes de poder usá-lo. Ao viajar, você precisará fazer o check-in no início da sua viagem e toda vez que você mudar o modo de transporte - e verificar quando sua viagem acabou. O preço por viagem é reduzido em comparação com os bilhetes individuais. O Rejsekort pessoal exigirá que você tenha um endereço permanente na Dinamarca, enquanto o Rejsekort Anonymt não exige um endereço nem qualquer informação pessoal. Pode ser comprado nas máquinas Rejsekort ou em uma bilheteria no aeroporto ou na Estação Central de Copenhaga. Por S-Tog editar O serviço S-train (40, apenas dinamarquês, cronograma 41) é a espinha dorsal do sistema de trânsito público da cidade e é muito semelhante às redes S-Bahn alemãs e ao sistema RER parisiense. Os trens vermelhos distintos são limpos, modernos e equipados com Wi-Fi gratuito. O sistema funciona desde o início da manhã até o final da noite, cada linha em intervalos de dez minutos durante o dia (M-F 6 AM-6PM) e em intervalos de vinte minutos no início da manhã e tarde da noite. Nos fins de semana, os trens são executados uma vez por hora à noite (exceto a linha F que funciona duas vezes por hora à noite) e algumas das linhas são estendidas. Uma vez que a maioria das linhas se juntam a uma única linha ferroviária através do centro da cidade, há apenas alguns minutos de espera entre cada trem nos distritos internos. As linhas F e C são exceções, a linha F faz um meio loop fora da área central, com trens a cada cinco minutos durante a maior parte do dia. A linha C é estendida a Frederikssund durante o dia, mas reduziu novamente a Ballerup em outros momentos. Os anúncios de altifalantes sobre os trens S são fornecidos em dinamarquês e em inglês. De metro editar Metro Kbenhavn na estação de Kongens Nytorv O Metro de Copenhague 42 vai de Vanlse até o centro da cidade e as agências até a cidade nova de descanso ou para o aeroporto. O Metro não tem horário e entre os comboios Vanlse e Christianshavn funcionam com um intervalo de quatro minutos (dois minutos durante as horas de pico). Ele funciona sem parar à noite com intervalos de quinze minutos. Os trens são executados automaticamente e estão sem motoristas, então as portas se fecharão em um determinado momento, mesmo que todos os passageiros que esperam não tenham entrado no trem. Aguarde o próximo trem em vez de tentar espremer no último segundo. By bus edit While most locals opt for bikes, Copenhagen does have a fairly extensive and efficient bus network 43. It can be troublesome, though, for visitors to figure out what line to take to their destination as there is little in the way of network maps available at bus stops and schedules rarely include the entire route. There are several types of bus available: regular buses are simply denoted by their number, A buses are the backbone of the citys bus network which consists of six different lines with frequent departures and stops. During the day time there are no schedules as buses depart every two to six minutes. Many stops do have a small electronic display showing how many minutes are left until the next bus arrives. S buses are long express services with few stops and extend far into the suburbs, usually across the radial suburban train network or along corridors with no rail service. They can also be useful between points in the centre as they are faster than other lines. E buses are express rush-hour services of little use to travellers as they mainly service commuters. One exception is line 20E which runs between the central square Kongens Nytorv and the DFDS (OsloSzczecin ferries) and cruise terminals. N buses are a network of ten bus lines operating at night between 1AM-5AM daily, when normal traffic is halted, and they are much more frequent at weekends. For sightseeing the city has recently introduced a new line 11A (formerly CityCirkel ) bus 44. specially geared towards tourists. It runs a circle around the inner city stopping at many of the main attractions. The small eco-friendly electric buses runs every seven minutes (M-F 9AM-8PM, Sa 10AM-4PM, Su 11AM-3PM) and can be hailed whenever one passes by if there are green dots on the the curb. On streets with heavy traffic they also use regular bus stops. You use the same tickets as all other public buses and trains. CitySightseeing 45 runs three hop-on hop-off tours around the city (map ) in open-top double-decker buses. The main line leaves every 30 minutes, while the two other lines depart every hour in high season (Jun-Aug). Outside the peak season, services are halved. The price is 150 Kr for a one day ticket or 220 Kr for a two day ticket which also includes the DFDS canal tour boats. Be aware that the competing Step-on-Step-off company 46 likewise runs London-style double-decker buses with tours of the city and the same overall concept as CitySightseeing buses (often from the same bus stops), but their reviews tend to be poor, and they are not recommended by the VisitCopenhagen tourist office. By boat edit The canal tour boats, here seen docking in Nyhavn, are an excellent way to see many of the citys attractions Going on a canal tour of the inner harbour and canals is an excellent and easy way to see many of the citys attractions, and fortunately there are many options depending on your taste and preferences. DFDS Canal Tours operates both a unguided hop-on hop-off service, branded as the water bus, arranged into three circular trips at the northern, central and southern part of the inner harbour and canals. They also have three guided tours, either by a pre-recorded tape available in many languages, or live English amp Danish commentary by a guide. Be forewarned though, after 75 minutes this can get a bit loud if you are not normally attracted to this sort of tourism. Netto-bdene offers a single fixed tour, but at a much lower price. Please note that services are scaled back considerably between October and mid-March. If you are visiting during winter, you might want to opt for DFDS red guided tour, as it offers a heated, glass-roofed boat at this time of the year. Both companies offer starting points in either Nyhavn or Gammel Strand (opposite the parliament). A different option is the public harbour bus, which, while it doesnt enter the canals, is much faster and is an integrated part of the public transportation system using the same tickets as buses and trains. DFDS Canal Tours. Nyhavn 3. 45 32 96 30 00 (canaltourscanaltours. dk ), 47. 9.30AM-8PM. Waterbus (unguided): Single 40 Kr, All day 60 Kr Tour (guided): Single 60 Kr, All day 75 Kr. Various discounts available. 160edit Netto-bdene. Heibergsgade (Nyhavn). 45 32 54 41 02. 48. 10AM-5PM (7PM in July amp August). 40 Kr. 160edit Movia. Customer centre at Rdhuspladen. 45 36 13 14 15. 49. 7AM-7PM. Uses public ticketing system. 160edit An option you may want to consider is a Freedom ticket which for 220 Kr gives unlimited transportation for two days on both all the DFDS Canal Tour boats, as well as the double-decker sightseeing buses of Copenhagen City Sightseeing. By bicycle edit The fastest and most flexible way of seeing Copenhagen is on a bike. Forty percent of locals use their bike everyday and the city has been designed to cater for cyclists with separate bicycle lanes on most larger roads. Cyclists are often allowed to ride both ways in one-way streets. Be careful if you are not used to biking in a busy city as this is a common means of daily transportation and the locals drive fast and without room for much leeway. Dont expect to get a warning when someone wants to overtake you. Always keep to the right and look behind you before you overtake someone otherwise you could cause some nasty accidents. As the city bikes can be a bit expensive, renting a bike is a good alternative and many hotels or bike shops rent out bikes. Companies that rent out bikes include Rent a Bike in Copenhagen. Baisikeli or Rent a Bike Copenhagen among many other bike repair shops. Another option to rent a bike is to use Donkey Republic. where you can book online a rental bike close to your location (usually located close to hotels and metro stations) and unlock the bike using bluetooth. To use these bikes, you will need wifi only to log in on their app or website to book the bike and at the end of the rental to end the rental. The first, rather basic and inconvenient pioneering city bikes have just - as of early summer 2014 - been replaced by a second and advanced generation of white city bikes, with GPS and supplementary electronic power engine 50. They cost DKK 25 per hour and located conveniently close to metro stations and major attractions. Official parking stations for these new city bikes can be found at the RdhuspladsenTown Hall Square, by the Forum metro station, by the Frederiksberg Have entrance at Frederiksberg Runddel, etc. etc. When you rent the bike and wish to park it, you will be able to search on the tablet attached to the bike where the closest parking station is. By taxi edit Taxis are abundant throughout the city and of a very high standard usually a Mercedes or BMW. They are pricey though, and the wait to get one can be long on a Friday or Saturday night. You can hail a taxi on the street or call for one to come pick you up at a specific address at a specific time for a small extra fee (12-15 Kr). At crucial traffic junctures throughout the city, there are special areas where taxis hold in line to pick up customers. Except for a very long trip, it is not common (or recommended) to haggle about the price. If you wish to pay with a credit card, you must present it for the driver at the beginning of the trip. All taxis accept major international credit cards and most will accept Euro cash payment and some even list prices in Euros on the meter. Sometimes taxi drivers request you to withdraw money in an ATM when paying with card, this is mostly a scam to do the trip off-license. Copenhagen Taxi companies Amager-bro Taxi (Central Copenhagen) 45 32 51 51 51 DanTaxi (Central Copenhagen) 45 70 25 25 25 Taxa 4x35 (Central Copenhagen) 45 35 35 35 35 Taxa Selandia (Southern suburbs) 45 70 10 66 66 Taxinord (Northern and western suburbs) 45 48 48 48 48 Prices range 11-16 Kr per kilometre depending on the time of day and the meter flag-fall charge is 25 Kr. Generally you can trust taxis with both prices and the route taken. Because of the high flag-fall charge, it can be better financially for taxi drivers to have many trips rather than long trips, so it is therefore often in their own interest to take the shortest route. See edit add listing Complete listings can be found in the appropriate district articles Entrance to most museums is free once a week, mainly on Wednesdays. You can always count on the principal attractions to be well signed in English and German and for these places to be generally geared towards tourists. A good tip to see whether a smaller museum caters to non-Danish speakers, is to check whether the website has an English section. If it does, this usually means the museum has at least some English information throughout its exhibitions. Of course if you have some interest in a particular subject, such museums can be interesting even if you dont understand the sign-postings. As Danes are usually fairly fluent in English, you can always try to ask staff if they could give you a brief tour. Art edit The winter Garden at Glyptoteket The iconic tower of the Copenhagen zoo If you want your vacation to be educational, or if you want to sneak some knowledge into the kids during the vacation, there are several options to consider. The best choice for kids is perhaps the hugely entertaining, and well renowned hands-on science museum, the Experimentarium north of Copenhagen NOTE: Experimentarium is temporarily moved to Christiansholm in Christianshavn under the name Experimentarium City. They expect to be back in Hellerup north of Copenhagen by early 2016. Another popular and well-renowned institution, is the Copenhagen Zoo on Frederiksberg. counting both among both the best and oldest zoos in Europe. If you prefer stationary animals, the Zoology museum on sterbro offers a different perspective on the subject. Elsewhere on sterbro. a little known attraction is a display of famous physicist Niels Bohrs study room . along with a setup of his experiments (but as this is not a museum, you should have more than passing interest in the subject to bother with them) . City Centre. the University of Copenhagen runs two adjacent science museums. The Geological museum where dinosaur fossils, moon rock, and glow in the dark minerals should spark some interest in the subject for even the most school-weary kid. The Botanical Gardens on the opposite side of the street is an excellent place for a stroll in the beautiful park, even if you are not botanically inclined, and the classical palm house is a nice place to relax if it is cold outside. In poor weather, Tycho Brahe Planetarium on Vesterbro is another option and is part planetarium with an interesting astronomy exhibition and part omnimax theatre where they usually screen science films. The aquarium Den Bl Planet (The Blue Planet) is a new place focusing on marine life, situated near the Kastrup metro station 51. Architecture edit Rundetrn is one of the citys most iconic buildings Kbenhavn Den Sorte Diamant - Det Kongelige Bibliotek (The Black Diamond - The Royal Library) An excellent start to any visit to Copenhagen is to climb the unique 7.5-turn helical corridor leading to the observation platform of Rundetrn (the Round tower), one of Copenhagens most iconic buildings. It offers excellent views and is smack in the middle of the city. If that is not high enough for you head to Christianshavn for a climb up the circular stairs on the outside of the church spire of the Church of Our Saviour . It has always been regarded as something of a manhood test to climb up and touch the globe on the summit, nearly 100 metres up in the air. Now that youre in the area, head over to the opposite side of the street to Christiania . a self-governing community that has been squatting on an old naval area since the seventies. Their inventive, brightly coloured, home built houses are spectacular, as is the relaxed atmosphere, albeit with some problems related to the selling of mild drugs in one street, the Pusher Street (no photography allowed there). However, Christiania is overall one of Copenhagens most unique attractions. It is recommended to stroll away from the entrance area, such as along the northern moats parallel to Refshalevej and also across the Dyssebroen wooden bridge eastwards, to experience the rural aspects of the place. Due south of Christiania the old, crooked, brightly coloured buildings and soothing canals lined with masted ships make this an excellent place to continue a stroll. Other fine examples of architecture include the impressive City Hall (if visiting, check out the interiors, such as the small library. Also, the tower, Rdhustrnet, can be ascended at certain times of the day and has a great view). The massive dome of the Frederikskirken colloquially known as the Marble Church . This dome, with a span of 31 metres, is one of the largest in northern Europe. Both are in the Indre By area. For real architecture buffs, the citys main claim to fame is the modernist architecture and its native masters. Jrn Utzon (of Sydney Opera House fame) and Son is behind a trio of buildings on sterbros northern harbour, known as the Paustian complex. There is a fine, but expensive restaurant in one of the buildings. You can enjoy Arne Jacobsens work by either sleeping at, or taking in the atmosphere (and great views) of the top floor lounge bar at the Royal Hotel which is one of the very few tall buildings in the inner city. Alternatively, head a good deal north to Klampenborg S-train station and Bellavista . a residential complex and theatre near the Bellevue beach, where there is even a restaurant featuring his famous furniture and his name. Lastly Henning Larsen . famous for his iconic buildings in Riyadh. is behind Copenhagens new Opera house overlooking the harbour in Christianshavn. The architect disagreed with the final realisation of the facade, though. From here you can also catch a view of Copenhagens latest iconic contraption, the Royal library known to locals as the Black Diamond, after its shiny polished black granite walls. Interior vault fresco by Per Kirkeby, and a nice enclosed garden area towards the Christiansborg Slot palace. For more recent development, consider checking out the neighbourhood restad on the island of Amager south of Downtown Copenhagen. It is a relatively young and still developing area, boasting several outstanding award-winning architectural projects along with an exemplary urban design master plan. The neighborhood is well connected through the MetroBus system, making all buildings very easy to reach. List of notable buildings: -8 House by BIG (Vestamager St Metro) - Bjerget by BIG (Bella Center St Metro) - VM House by BIG (Bella Center St Metro) - Winghouse by Henning Larsen (Orestad St Metro) - Bella Center by 3XN (Bella Center St Metro) - Orestad Gymnasium by 3XN (Orestad St Metro) - Copenhagen Concert hall by Jean Nouvel (DR Byen St Metro) History edit Visit the Nationalmuseet in Indre By for many exhibits relating to Danish history, Viking weapons, Inuit costumes and stone age tools. If you want something more local, the Museum of Copenhagen in Vesterbro has exhibitions on the citys development since the middle ages. Another option is Frilandsmuseet in the northern suburbs of Lyngby a huge and attractive open air museum with old buildings collected from all over the country. Or for a live version of old Denmark, you can visit the old town of the tiny fishing hamlet of Dragr on the southern tip of Amager with its fantastic old yellow buildings and cobblestone streets. For something more off the beaten path, paddle up the small Mlle river near Lyngby and next to Frilandsmuseet . through charming old eighteenth and nineteenth century mills 52. 53. It is highly recommended to bring a rented bike from the city by train to Lyngby station and ride along the Mlle river via Brede, Rdvad and Nymlle, all extremely pretty, towards the coast, the Dyrehaven park (mentioned right below), and finally Klampenborg train station 54. Royal Copenhagen edit Kbenhavn Det Kongelige Teater (National Theatre) The Nyhavn canal at night A large beer costs 30-40 Kr or so at most places in central Copenhagen, but some charge only 20-30 Kr, especially on weekdays or during early hours, while fancy places obviously charge more. Unless you come from elsewhere in Scandinavia dont frighten yourself by trying to work out what this costs in your home currency. At most places the beer on tap is either Carlsberg or Tuborg. In either case there will be a choice of the normal pilsner and then a slightly redder special or classic. Some might also offer wheat or dark beer. If you are on a budget you could follow the example of local teenagers and get primed with bottled beer from a supermarket or kiosk (3-7 Kr for a 330 ml bottle). It is legal and very popular to drink beer in public (not on public transport, although it will be accepted if you are not showing drunk behaviour), so buy a beer, sit on a park bench or at Nyhavn and enjoy Danish life. As for where to drink, most tourists head straight for Nyhavn but while indeed pretty, the high prices here make it a bit of a tourist trap. In good weather imitate the locals by buying beer from a kiosk and dangling your legs over the water or head elsewhere to get your drinking on. The many side streets north and south of the strget pedestrian street are a good starting point. Other good areas are Vesterbro west of the central station, along Vesterbrogade and Istedgade and in the meatpacking district. On Nrrebro. the cluster of bars and clubs around Sankt Hans Torv and Blgrds Plads, just after the lakes . is another hotspot. For a coastal city Copenhagen has surprisingly few places where you can enjoy a water view with your beer or coffee, except from Papiren . If youre into cocktails, many addresses are of interest: Ruby for fancy cocktails. Bird amp Churchkey for GampTs. The Barking Dog, Strm . Cafs are equally ready to serve coffees or beer and wine but they usually close around midnight and music is subdued to allow for conversations. They also serve food. Bodegas are your average local watering holes, somewhat equivalent to a pub, with prices often much lower than bars and cafs. The clientle is often a bit shady and you may have people staring at unfamiliar customers but behave nicely and they usually warm up to you. Try to have someone teach you the local trmand . meyer . or snyd dice games for a fun night. Pubs are just that, pubs, the familiar English, Irish, and Scottish-themed exports that often do not have much in common with the actual pubs in those countries other than exported beer and interiors. Bars are what locals tend to call everything with loud music that do not have a cover charge. Packed at weekends but more quiet at other times. Clubs . or discotheques as they are often still referred to here, are bars that have a cover charge and have a dance floor. Often only open Th-Sa. Morgenvrtshus . If you can get away with pronouncing this when youll need it, you will be asking directions to a shady establishment full of people hell bent on not ending the night just yet. They usually open around 5AM and classics include the 24 hour Hong Kong in Nyhavn, Caf Guldregn on Vesterbro and Andys in the city centre. Clubbing edit You can check for club listings in the various districts The club scene is vibrant in Copenhagen, but most clubs are only open Th-Sa. Note that most locals have a party at home with friends or frequent their favourite bars, before they head out for the clubs, so they rarely get going until after midnight and close around 5AM. Most clubs have a 40-80 Kr cover charge and the ones that dont are rubbish more often than not. Also expect an additional 10-20 Kr for cloakrooms. Most clubs maintain a minimum age of 20 or 21, although they are not required to do this by law. Expect a draft beer, or basic drinks, to set you back 40-50 Kr a bit more than bars usually charge. Visitors who want to indulge Su-W will probably have to hunt around to find a place with some action but there are some options: Monday The Scottish pub on Rdhuspladsen (City Hall) hosts a backpackers night, which is sometimes quite lively. Tuesday Elektronisk Tirsdag ( Electronic Tuesday ) plays nice electronic tunes on Gefhrlich on Nrrebro . Wednesday You could go for the popular International Night 69 for resident exchange students on Stundenterhuset in Indre By . Thursday - Is tricky, there is no set place to go, but most bars will be open and often offer discounts on beers and cocktails and free entrance. Also concerts with bands of varying popularity at Nrrebro s Drone Bar and of course Rust 70 concert venue and nightclub as well as open mike nights at both branches of Cafe Retro 71 (found in Nrrebro and Indre By ). Lately Copenhagen has experienced an increased interest in Thursday clubbing, especially from the younger audience. To experience this, you can try places like Sport Club . MAZE or Jupiter Club . though beware that all of those places do have pickers, require you to dress fancy and are very expensive. Gay and lesbian edit For its size, Copenhagen has a rather large gay scene with a good handful of bars and dance clubs located in the centre of the city within walking distance from each other, some of the better ones include Club Christopher in Indre By. VELA, the only barlounge in town that is targeted at lesbians is on Vesterbro. Live venues edit Most of the music venues in Copenhagen also double as nightclubs so watch for them under the club sections in the different districts. Tickets for almost every event in Denmark and Copenhagen are sold through Billetnet 72 which has both online sales and a counter available in all post offices. But apart from headline events, tickets are usually also sold at the entrance. Expect to pay 100 Kr and upwards. The major music venues in Copenhagen are Parken stadium on sterbro for the biggest stars. CopenhagenIndreBy. Copenhagen Jazzhouse obviously hosts Jazz concerts and The Rock is the spiritual home of the local rock and heavy metal scene. Vega on Vesterbro is a major venue with concerts of almost every genre by national and international acts. Nrrebro has two venues: Rusts stage mainly hosts mainstream rhythmic music and Global . as its name would imply, provides a stage for world music. Southwards on Christianshavn. it is no surprise that the Kbenhavn Operaen (from boat) Operahouse plays Opera and not to be missed, the different venues of Christiania are a powerhouse of Denmarks alternative and underground culture. Sleep edit add listing Hotel listings are available in the appropriate districts . Copenhagen offers all kinds of accommodation but like the rest of Denmark, prices are high. Most hotels are located in Indre By and Vesterbro. Special rates are often available on the internet or from travel agencies, so look around well ahead of time, rather than spending your holiday budget on sleeping because you booked at the last minute. If you are looking for something unique, Copenhagen has a few surprisingly little known options. Fancy sleeping in an old fort Then look no further than Flakfortet on its very own island out in the sound. Stylish rooms, classic and rather tastefully integrated into the environs of the old fort. Staying here does though exclude spending your evenings in the city, as the last ferry leaves in the late afternoon. You can also opt for the Dragr Fort on Amager although they havent pulled it off quite so nicely. In the same area, consider the old and historic beach front Dragr Badehotel in a classic building with great views over resund and a nearby beach, but also a fair deal of transportation time to the sights in the city centre. (Although it is close to the airport.) In the same genre, and with the same drawbacks, is Skovshoved Hotel in the northern suburbs. This is an historic beach hotel with nice views and a fantastic restaurant. You can get even closer to the water on the floating houseboat hotel CPH Living moored in Christianshavn. If youre a rad hipster and would rather sample some of the design for which the city is rightly famous, consider Hotel Fox where young Danish and international artists have individually decorated and furnished the rooms. Other hip options are Hotel Twentyseven and Skt Petri Hotel located near the arty cocktail lounges of the Indre By area. Or you could always max out your credit card and splurge at the timeless five star classics of DAngleterre or Hotel Nyhavn . On a budget edit Copenhagen is an expensive city, but it is possible for budget travellers to find reasonably priced accommodations. For those on an ultra low budget there are two free, but completely basic, camping grounds along the Mlle river where you can camp for one or two nights. While camping elsewhere is no big sin, it is not legal either. There are plenty of commercial camping grounds available but if you are not used to Scandinavian price ranges, even these could seem expensive (50-200 Kr). The closest camping sites are at Charlottenlund Fort in Charlottenlund and there is also a summer-only camping ground in the outer part of Nrrebro within the city proper. If you prefer modern comforts consider one of the hospitality exchange networks. Couchsurfing. org for instance, is quite popular with the Copenhagers, who provide 6,000 available hosted stays in the city, giving you the added bonus of having a local to point you to the great spots. There are a few hostels available and the cheapest are two summer-only (July-Aug) hostels in Vesterbro. YMCA Interpoint and Sleep in fact . Here you can overnight in basic dormitory bunk beds from as little as 100 Kr. On Nrrebro the two sleep-in hostels are slightly more expensive but still a bargain compared to the general price range. The national hostel system Danhostel 73 which is part of Hostelling International, run four hostels within reasonable distance of the the centre, but they are not exactly party locations if that is what you are looking for. For Hotels consider the Cab Inn 74 chain that has three hotels in Copenhagen. One is just a short walk away from Tivoli and Kobenhavn H and the other two are at Frederiksberg. Rooms go from 71 (single) to 103 (triples). The rooms are quite small but have TVs and private showers and toilets. If you are attracted to your own sex, you should be pleased to know that there are several cheap hotels specifically catering to gays and lesbians Carstens Guest House 75 and Copenhagen Rainbow 76 are two of them. In the very city centre, just 500 metres from Tivoli on the mainstreet of Vesterbrogade there is a few other fairly priced options for accommodation, the Loeven hotel 77. the Savoy Hotel 78. prices around 80 for a twin room. A little further out following a side street on your left hand side, in Absalonsgade you will a youthhostel, also fairly priced although quite noisy. Another on-the-rise alternative is to rent your own apartment, which can save you some money, especially if you are traveling as a group. People rent out their private homes through various websites and here you will be able to find a room or apartment for rent in all price ranges. It can be as cheap as staying in a hostel, but you get a fully equipped apartment that has authentic homely atmosphere. Contact edit Libraries offer free internet access for one hour at a time, though this often requires signing up in advance. The Hovedbilbiotek (main library) has 12 freely accessible workstations and a wide selection of international newspapers, Krystalgade 15 79 A cheap (under 20Krhour) internet caf is in Copenhagen Central Station. Moreover, a lot of bars, cafs, McDonalds, and petrol stations offer WiFi hotspots for people with notebooks, though these are a little more expensive than internet cafs. OpenWiFi 80 maintains a list of hotspots in the city. If you are travelling with your own laptop, you could also jump on a S-train . which all have free WiFi. But since you need to activate your account through an email confirmation, its a good idea to register beforehand, which can be done on the Gratis Danmark website 81. The Tourist Information Office 82 is located near Copenhagen Main Station (2 mins walk) and is worth a visit. The staff are really friendly and they speak many languages. It is possible to book hotels using PC terminals directly from within this office and they provide information for all possible activities in Copenhagen including museums, concerts and festivals. Cope edit Money edit Although Denmark is a member of the European Union, the currency is still the Danish Krone, which is pegged to the Euro at a rate of about 7.45 Kroner per Euro. In Copenhagen, Nyhavn, Tivoli, and many of the major restaurants and hotels frequented by tourists accept Swedish Kronor and Euros, although it is not yet common practice elsewhere. Banks are ubiquitous, so exchanging currencies will in most cases not present any major difficulties. Exchange offices are also becoming increasingly widespread, especially Scandinavian chains such as Forex and X-change, which often have decent rates and charge no commission unlike those on strget which offer low rates and a very high commission. Using the exchange machines present at some banks is not recommended, though, as these charge a fee of 25 kroner (US4.50 or 3.35). Credit cards are widely accepted, although this is usually limited to Visa andor Mastercard. Many supermarkets and small shops will normally only accept the widespread local Danish debit-card, also known as the Dankort. But acceptance of the two major international credit cards is increasing rapidly. Other credit cards like American Express, Diners, JCB, and Unionpay are accepted in some but not all shops in Copenhagen, especially in Strget, the main shopping district. When accepted, a transaction fee (mandated by credit card companies, not shops) of 0.75 to 4.00160 of the amount will usually be charged on credit cards issued by foreign banks. Almost all ATMs accept major international cards, including all the ones mentioned previously. Therefore it is worth noting that although some shops may not accept all credit cards, an ATM capable of doing so will in most cases be less than 200 metres away, particularly in central Copenhagen. Press edit The Copenhagen Post 83 and The Murmur 84 are the countrys two English language newspapers. Copenhagen Post is published weekly on Saturdays, and is available at many bars and cafs, as well as for sale in the Magasin department store, and the kiosks at the Central, Vesterport, sterport, and Hellerup stations for 20 Kr. The Murmur is free and is published once a month. Embassies edit Stay Safe edit As elsewhere in Europe and Denmark, dial 112 for emergencies. As when traveling in other major cities, tourists should be aware of their surroundings. Copenhagen is largely considered among the top two or three safest cities in Europe. A report in 2010 listed Copenhagen as the second safest city in the world. Homicide is so rare (0.8 in 100,000 individuals in 2012) that when it occurs it dominates the news cycle. Crimes against tourists are usually non-violent. Many pick pocketing and robbing incidents take place in tourist heavy locations, such as the central railway. Travelers should keep a close eye on their bags and place valuables on their body or inside an inner pocket on their clothing so its not easily accessible. Its safe to hail taxis on the street and they will have their cab numbers and papers on display. In the center of the city, its likely that the cab drivers will speak proficient English. Travelers will do well to have the exact address of their destination, as all cabs are equipped with GPS and drivers will simply plug in the address. Copenhagen is exceptional among many of the major European cities because gender equality is such a priority. Women rarely experience street harassment and women can feel confident bicycling or walking by themselves. Its not usual to see a group of women dressed to go out for the evening in dresses and heels on their bicycles. The city is known for its nightlife, so expect to run into groups of drunken revellers if youre out for the evening. The advice for handling this is nearly universal simply ignore them and cross the street. Even while intoxicated, the Danes are polite and considerate so its unlikely that tourists will be harassed. Areas of concern edit Like in other cities, some of the districts outside the central metropolis deal with more gang activity and gang-related crime. Travellers are encouraged to exercise caution if travelling through the western suburbs or outside the City Center. The first four blocks of Istedgade has a great amount of street prostitution, drug sales and homeless people. If you are on alert and vigilant, you should be fine at any hour. Some areas of Nrrebro have gang violence though tourists are unlikely targets. Traffic edit As a pedestrian, treat bicycle lanes the same as car lanes. Look both ways before crossing, as bicycles are silent and frequently moving faster than pedestrians can anticipate. For tourists who rent bicycles, it is recommended to wear a helmet even though many Danes do not. There arent any compulsory helmet laws in Copenhagen. However, if you are not accustomed to bicycling every day and arent use to the roads and traffic laws, you may be at greater risk for a collision with another cyclist or a car. The Danish traffic laws also apply to tourist. If you are not aware of the rules for riding a bike in Denmark, you should not do so until you are. Otherwise, you risk fines, very unhappy people and death. Many Danes do not react kindly to tourists riding bikes without following the rules. Some simple rules: Always ride your bike on the right side of the road and the right side of the bike path Always clearly hold your arm vertically into the air when stopping (except at red lights) Hold you arm horizontally to the left (when turning left) or right (when turning right) before and during a turn The Danish take jaywalking extremely seriously. Only cross at pedestrian crossings while the green walk light is illuminated. Theres a risk of a 1000 DKK fine for those who try to beat the traffic or cross at non-designated points. Stay healthy edit Emergency Rooms (ER) used to be called Skadestue in Danish, and the term is still widely used and recognised by most Danes. As with many other health related terms and phrases, the English term may not be understood by some Danes but conveniently Hospital is the same in Danish. However, due to political changes to the health system from 2013 and on, the ER function is now covered by various larger Emergency Departments, called Akutklinik . Most hospitals in and around Copenhagen require anyone seeking medical aid to first dial 1813 on the phone, which allows you to speak to a specially trained nurse (who will also be able to help in english), who will then guide you on through the health system. Note, however, that this system is for minor injuries and ailments only major emergencies should still dial 112 for an ambulance and emergency care. Hospitals with 24 hour Emergency Wards near the city centre include: Amager Hospital. Italiensvej 1, Amager. 45 32 34 35 00. 130. 160edit Bispebjerg Hospital. Bispebjerg Bakke 23, 7C, Nordvest. 45 35 31 23 73. 131. 160edit Frederiksberg Hospital. Nordre Fasanvej 57, 3A, Frederiksberg. 45 38 16 35 22. 132. 160edit The public healthcare system also maintains doctors on call outside normal office hours, calls are screened by medical personnel, and doctors dispatched only when deemed necessary. Lgevagten. 45 70 13 00 41. M-F 4PM-8AM, Sa-Su all day. From 250 Kr, Free for EU citizens. 160edit There is a 24 hour pharmacy in central Copenhagen, and 3 additional ones in the suburbs. Steno Apotek. Vesterbrogade 6C ( Just by the Radisson Royal hotel, near the Central station ), 45 33 14 82 66. 133. regular hours: M-F 8.30AM-8PM, Sa 8.30AM-5PM. There is a 15 kr service charge outside those times. 160edit Get out edit Malm. Sweden. Swedens third largest city, with a lovely historic city centre and cosy squares is just a short, convenient train ride away. Elsinore ( Helsingr ) The old city centre with well preserved houses is one of the biggest in Denmark, and famous Kronborg castle, home of Shakespeares Hamlet. Hillerd A small town dominated by its huge palace, but also offers baroque gardens and a laid back city centre. Roskilde Denmarks ancient capital and a World Heritage site. with a famous cathedral full of the tombs of ancient kings, and the fantastic Viking museum. Home to one of the Big Four European music festivals, Roskilde Festival, which attracts up to 110,000 visitors each year in July. The Louisiana Museum of Modern Art is the outstanding museum of modern art in Denmark. Its located in the small town of Humlebaek which is 35km north of Copenhagen via motorway E47E5 or 35 minutes with DSB rail from the Central Station. When you use the train, special combination tickets for the rail fare and museum entry fee are available. Routes through Copenhagen

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